Mitt liv, mina tankar, min blogg....

Alla inlägg den 16 juni 2013

Av Frida Essborg - 16 juni 2013 17:37

Hallå! Nu är jag äntligen hemma från Falun. Det var suuuuuupervarmt där inne och svettigt. Men jag måste fortsätta berätta om de senaste dagarna. Jo igår hade vi uppvisning på showskolan. Det var superkul men jag skämde ut mig inför mer än 500 pers. (som vanligt) I två av tre danser skämde jag ut mig. I den första dansen som var min favoritdans, skulle man i första refrängen slå armarna utåt och sen i andra refrängen slulle vi stå i en halvcirkel och göra på samma sätt med armarna fast inåt för det skulle bli lite tight men dom jag stod bredvid hade så stort mellanrum så hjärnan trodde att jag skulle slå dom utåt istället. Och allt spelades in på film. Och sen i en annan dans stod jag på tredje raden och sen blev det platsbyte och jag skulle ÄÄÄÄÄÄNTLIGEN stå längst fram så gjorde tjejen bakom mig ett felsteg och gjorde snubbelben på mig så där stod jag längst fram framför 500 pers och skämdes. Snacka pinsamt. Och så fick vi ha jättefint scensmink. Lägger kanske ut bilder sen från showskolan. Nu ska jag äta tacos!


Kram på er

Av Frida Essborg - 16 juni 2013 12:02

Hallå människor! Sorry om jag inte skrivit på några dar men jag har försökt att blogga på telefonen för jag har inte hunnit blogga hemma. Jag har skrivit lååååååånga inlägg på telefonen under de här dagarna men inga blev sparade. Men iallafall hade jag skolavslutning i torsdags. Den var nog den pinsammaste på 5 år! Först när vi skulle sjunga strövtåg i hembyggden började introt som vår musiklärare spelade på piano och när vi började sjunga första versen stoppade han mitt i versen för han kom på att en tjej skulle spela introt på fiol. Så där stod hela klassen och skämdes inför mer än 200 pers. Sen kunde jag och min bästis knappast psalmerna. Och efter avslutningen åkte jag mormor, mamma och mina systrar på IKEA i Gävle. Jag hade påmig avslutningsklänningen och smutsiga converse. Jag orkade inte gå runt i ett stort varuhus med dyngsura, trånga ballerinaskor. Och igår hade vi den stora uppvisningen på showskolan. Jag skriver mer om det i eftermiddag. Jag pappa och mina systrar ska till Falun på ett lekland. 


Puzzizzzzzzzzzzzz

Presentation


Hej! Jag heter Frida och är en 11 årig Tjej från Dalarna.Jag friidrottar i Kvarnsvedens Friidrott och älskar Japan. Jag har diagnosen ASTMA och är också allergisk mot det mesta. Jag bloggar om min vardag och mina tankar. KRAM FRIDA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Har du en idol eller förebild?
 Ja, en sport idol/förebild.
 Ja,en artist som idol/förebild.
 Ja, en familjemedlem som idol/förebild
 Nej, ingen särskild

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards