Mitt liv, mina tankar, min blogg....

Alla inlägg under september 2013

Bio

Av Frida Essborg - 29 september 2013 15:28

Tjoo. Nyss var jag och Hanna på Bio själva:3 Hanna ville se på den nya filmen FLYGPLAN. Sara skulle på Bio med sina tjejkompisar och då ville ju Hanna också på Bio.
Den var faktiskt väldigt bra och spännande. Den handlade om ett gödselspridarplan som ställde upp i en racetävling för racerplan där man ska flyga jorden runt i olika etapper.
Den får betyget 5/5 stjärnor?????

Jag rekommenderar iallafall den för de yngre

Puss&Kram

Av Frida Essborg - 29 september 2013 15:16

Hej! Här kommer ett väääldigt sent inlägg från husvagnsmässan.
Jag kan inte säga så mycket mer än att man gick runt kollade på massa husvagnar från olika märken och massa tillbehör typ. Det fanns åxå massa montrar där man kollade på lite olika saker. Och från varje monter tjuvade vi en näve med godis:3

Pözz

Av Frida Essborg - 28 september 2013 08:02

Hej...
Är pisstrött. Jag gick upp halv 8 på en LÖRDAG! Men jag måate vara uppe i tid för att köpa biljetter till One Directions världsturne WHERE WE ARE TOUR och nästa år kommer de tillbax till Sverige!!
Biljeterna släpps 09.00 Så det är prick 58 minuter kvar tills biljetterna släpps.

ÖNSKA MIG LYCKA TILL!
Puss

Av Frida Essborg - 27 september 2013 16:47

OMG HARRY STYLES RINGDE JUST MIG!!!

OTROLIGT VA!!
Närå det är bara en app;)
Hehehe....
Men allvarligt så kunde man svara och hans vackra röst pratade:3
Han sa:
-Love you baby I call you later!
Om det ändå hade vart på riktigt.....
~DREAM~
Men faktiskt så kunde man prata med alla killarna i One Direction:3 (På låtsas;) )

Mweehehe...
Nu ska jag inte skoja mer;)

?DIRECTIONER?

Av Frida Essborg - 26 september 2013 19:13

Rubriken säger allt..... Jag har massa läxor. STUPID! Asså det är skitjobbigt, Har pluggat till ett prov i 2 veckor som jag inte ens har fått gjort än, sen så måste jag plugga till diktamen + en Engelskaläxa där jag ska tipsa om sevärdheter i London. Och själva Engelskaläxan är viktig (för mig:3) för den bästa sevärdheten ska min lärare besöka i helgen då hon ska besöka London. Så jag ber dig som läsare, SNÄLLA ge tips! Jag hade tänkt skriva om Harry Potter men ni kanske har något bättre förslag:) 

Oj oj oj. Nu måste jag fortsätta på min MUSIKLÄXA som är att översätta THE FOX låten till svenska...


WISH ME GOOD LUCK!


Kramizz

Av Frida Essborg - 23 september 2013 20:40

Hej! I helgen var det lilla OS i Järvsö! Jag tävlade i Höjd, spjut, längd, kula, 60 meter och 50 meter häck. Det enda som gick bra var spjutkastning. Allltså, jag GRÄT efter varenda gren förutom 60 meter, höjd, spjut och kula. Och då menar jag verkligen STÖRTGRÄT!!!

Det gick skit i nästan alla grenar. Men jag skyller på dålig arena....

Det var verkligen en dålig arena. På höjdhoppet var det gamla slitna gummimattor som var fylld med sand och grus+ att madrassen var sliten och liten. Faktiskt så var det en tjej som hoppade utanför madrassen.....:O Precis när jag hade rivit ut mig började de att sopa bort allt grus och sand. Schyst......

Det var urkassa löparbanor. Det var lixom smält/hårt kolstybb. Blääähhh.

och tillsist längdhoppsgropen som var alldelles för kort. folk hoppade in i kanten. Och de som mätte, dee mätte ju inte ens från rätta avstampsmärket. Uschh.

Men det som var roligast på hela tävlingen var nog när hela kubben åkte till et hotell där vi åt tacobuffe och sen gick alla barnen ut och lekte mörkerkuragömma i trädgården. Det var superkul att springa runt bland rosenbuskar och rabatter. Och så grillade vi marshmallows :) Vi hade iallafall superkul!

Jag skulle vilja berätta ALLT i detalj men det skulle ta hela natten..........

 

PUSS&KRAM FRÅN FRIDA

Av Frida Essborg - 18 september 2013 17:18

Hallå! Är hemma hos Anna och bloggar på hennes ipad. Det har inte blivit nåt inlägg om husvagnsmässan för jag har haft fullt upp! På Söndagen när vi kom hem åkte vi DIREKT till mormor och morfar för vi skulle sova över där eftersom mamma och pappa jobbade på måndagen och vi hade studiedag. På måndagen efter vi sovit över hos mormor och morfar skjutsade morfar hem mig för att jag skulle cykla tillsammans med Nils och bada på Maserhallen:)Vi hade superkul!På tisdagen var det skola igen och inte han jag blogga då heller. För efter skolan var det Juniorer i prostgården och direkt efter juniorerna åkte vi till friidrottsträningen. (jag fick byta om i bilen...:3) Jag hann vara med på uppvärmningen och början av trestegs-träningen inför Järvsö.För mitt i träningen skjutsade pappa mig till Domnarvet för jag skulle på min första gymnastik träning:3 Det var jättekul med gymnastik! Och på träningen i Domnarvet träffade jag min lärare Kerstin! Hennes dotter gick i den yngre gruppen.Så jag har haft fullt upp hela veckan.... Inlägget om husvagnsmässan kommer men alla bilder finns på mammas mobil...Ha det gött!Kram Frida

Av Frida Essborg - 14 september 2013 09:45

Hej!
GODA NYHETER! Vi ska på husvagnsmässan i Jönköping!
DÅLIGA NYHETER... Jag har ingen bra internet så jag kan inte blogga så mycket. Kan inte lägga upp bilder eller något sådant:(
Men jag får skriva om helgen när jag kommer hem imorgon kväll:)
Hoppas att det går bra;)

Kramizz

Presentation


Hej! Jag heter Frida och är en 11 årig Tjej från Dalarna.Jag friidrottar i Kvarnsvedens Friidrott och älskar Japan. Jag har diagnosen ASTMA och är också allergisk mot det mesta. Jag bloggar om min vardag och mina tankar. KRAM FRIDA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Har du en idol eller förebild?
 Ja, en sport idol/förebild.
 Ja,en artist som idol/förebild.
 Ja, en familjemedlem som idol/förebild
 Nej, ingen särskild

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards