Mitt liv, mina tankar, min blogg....

Alla inlägg under augusti 2013

Av Frida Essborg - 28 augusti 2013 21:56

Hello! Anna var här och lämnade lite läxor och papper från skolan. Mamma och Pappa var på föräldramöte så vi fick vara barnpiga åt Hanna. Vi fikade, kollade på sista avsnittet av Pretty Little Liars och försökte välja kläder till skoldiscot. Vi provade nästan hela garderoben!! Sen cyklade Anna hem och vi fick strömavbrott, inget funkade. Inga lampor, inte datorn, inte mobilladdaren och inte TVn. Så det blev ingen idol ikväll:/ Istället fick jag göra matteläxa. Men nu kom strömmen Tillbax!!!!!:D JIPPPPIIIIE:D

Det var ju sköönt:)
Men nu måste jag sova.

Dröm sött!:*

Av Frida Essborg - 28 augusti 2013 13:06

Hej! Här kommer mitt första boktips!


Boken heter Percy Jackson FÖDD TILL HJÄLTE och är den första boken i en serie som handlar om Percy, Författaren heter RICK RIORDAN. Percy har en försvunnen pappa som visar sig vara en gud. Percys pappa har hamnat i bråk med guden Zeus och nu försöker Zeus förgöra Percy. Percy hamnar på HALVBLODSLÄGRET som är till för alla barn som är halvgudar, de som har en förälder som är en gud. Percy blir med om ett riskfyllt äventyr på liv och död.  

 

Jag har inte läst ut boken än men en är superbra än så länge, rekomenderas starkt.

Boken är i en serie, och alla handlar om Percy. 

 

Jag har sett att nyligen har det har varit premiär för en PERCY JACKSON FILM som heter MONSTER HAVET.

 

   

Den verkar superbra! Den handlade ju om monsterhavet, eller det vi kallade Bermudatriangeln, mamma berättade om bermudatriangeln och jag tyckte att det lät spännande, så jag googlade på bermudatriangeln och hittade lite fakta på wikipedia:  spännande!

 

Det var mitt första boktips! (och lite mer förstås.......)

 

PUSS

Av Frida Essborg - 28 augusti 2013 12:18

Hej hej. Är hemma idag igen, hade egentligen tänkt att gå till skolan men jag hade ont i halsen imorse. Så ingen skola för mig! Jag och Anna skulle egentligen bada på TUNET idag men det blev inte så, vi kanske åker dit på Fredag efter skolan istället.


Jag hade tänkt att börja med bok-tips och låt-tips här på bloggen där jag tipsar m bra böcker eller serier som jag läst/läser och olika låtar som jag lyssnar på:) 


Det var allt för mig för tillfället, jag får väl uppdatera er sen:)


Puss&Kram


DAGENS HUMÖR: Uttråkad  

Av Frida Essborg - 27 augusti 2013 21:46

Hellooooo! Idag var jag hemma från skolan, igår hade jag lite feber och så är jag förkyld. Tråååkigt:/ Men jag har hunnit med lite saker då:) Jag har fixat färdigt mina engelska böcker, vi skulle göra dom fina med lite bokpapper och sånt. Sen har jag målat, och varit på kupolen en stund. Sara och Felice skulle dit och mamma skulle på ett par ärenden där. Och imorse fick jag lämna Hanna på dagis för mamma hade besök av en kompis. Och på dagis har de jääätte dryga grindar som är barnsäkra så jag fick knappast upp den... Bokstavligen. Men det gick efter 5 minuter;) Sen har jag och Anna pratat i telefon i 56 minuter och 48 sekunder. Lååångt telefonsamtal..... Haha, det var iallafall vad jag hade på hjärtat,

Kram Frida:*

Av Frida Essborg - 24 augusti 2013 22:38

Hejehej. Sitter och gömmer mig, vi kör mörkerkull. Vi springer runt hos min gudmor och gömmer oss för poliserna;) (på leken har vi folk som jagar oss)

Här är ett gömställe, under ett bord bakom en liten låg ''mur''

Ett till gömställe i en liten hydda som dom håller på att bygga.

Jag och Isac gömmer oss i hyddan:3


Önska mig lycka till!:)

Puss

Sccccchhhhhhhhh............!

Av Frida Essborg - 23 augusti 2013 08:30

Sitter i kapprummet och väntar på att få börja lektionen. Flera håller på att bolla med bollar och det är gaaanska livat;)

Toooomt

Av Frida Essborg - 21 augusti 2013 18:59

Hej hej bloggen! I måndags började skolan för mig, och det gick gaaaanska bra........ Nu när Emma har flyttat så är vi 4 tjejer. Jag, Anna, Bella och Astrid. så nu måste vi hålla ihop.Och sen 2:an har vi haft 2 grupper i klassen, Drakarna och Piraterna hette dom. Jag och Anna var i Piraterna, och Bella, Emma och Astrid var i Drakarna. men nu i 5:an har vi bytt ut grupperna mot MENTORSGRUPPERNA!! Då är Anna, Bella och Astrid i en grupp, och jag SJÄLV med ett par andra i den andra gruppen. Och då kallas en grupp H-gruppen och den andra K-gruppen jag är i H-gruppen (HANNAS GRUPP) och de andra i K-gruppen (KERSTINS GRUPP) Kerstin och Hanna är våra lärare. Så det känns sååådäär. Men sen så skulle grupperna bestämma ett varsitt namn till gruppen. H-gruppen skulle ha ett namn på H och K-gruppen ett namn på K. Min grupp (grupp H) drog lott mellan 2 namn, HERKULES som var mitt förslag eller HARLEM SHAKE som var en annan killes förslag. Namnet bleeeev...........................................
..................................................
................................................. HARLEM SHAKE!!   Tycker inte direkt om det namnet..... Men nu är det så. Vilket namn tyckte ni skulle passa bäst!?  HARLEM SHAKE eller HERKULES? #KOMMENTERA Men nu måste jag faktiskt städa mitt rum.


Kram Frida

Av Frida Essborg - 21 augusti 2013 18:59

Hej hej bloggen! I måndags började skolan för mig, och det gick gaaaanska bra........ Nu när Emma har flyttat så är vi 4 tjejer. Jag, Anna, Bella och Astrid. så nu måste vi hålla ihop.Och sen 2:an har vi haft 2 grupper i klassen, Drakarna och Piraterna hette dom. Jag och Anna var i Piraterna, och Bella, Emma och Astrid var i Drakarna. men nu i 5:an har vi bytt ut grupperna mot MENTORSGRUPPERNA!! Då är Anna, Bella och Astrid i en grupp, och jag SJÄLV med ett par andra i den andra gruppen. Och då kallas en grupp H-gruppen och den andra K-gruppen jag är i H-gruppen (HANNAS GRUPP) och de andra i K-gruppen (KERSTINS GRUPP) Kerstin och Hanna är våra lärare. Så det känns sååådäär. Men sen så skulle grupperna bestämma ett varsitt namn till gruppen. H-gruppen skulle ha ett namn på H och K-gruppen ett namn på K. Min grupp (grupp H) drog lott mellan 2 namn, HERKULES som var mitt förslag eller HARLEM SHAKE som var en annan killes förslag. Namnet bleeeev...........................................
..................................................
................................................. HARLEM SHAKE!!   Tycker inte direkt om det namnet..... Men nu är det så. Vilket namn tyckte ni skulle passa bäst!?  HARLEM SHAKE eller HERKULES? #KOMMENTERA Men nu måste jag faktiskt städa mitt rum.


Kram Frida

Presentation


Hej! Jag heter Frida och är en 11 årig Tjej från Dalarna.Jag friidrottar i Kvarnsvedens Friidrott och älskar Japan. Jag har diagnosen ASTMA och är också allergisk mot det mesta. Jag bloggar om min vardag och mina tankar. KRAM FRIDA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Har du en idol eller förebild?
 Ja, en sport idol/förebild.
 Ja,en artist som idol/förebild.
 Ja, en familjemedlem som idol/förebild
 Nej, ingen särskild

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards