Mitt liv, mina tankar, min blogg....

Alla inlägg under juli 2013

Av Frida Essborg - 25 juli 2013 22:07

Tjooo. Idag har jag varit på DT-kontoret eller vad man nu ska kalla det:) Jag följde med mammas kompis Linda till jobbet där:) Då fick jag följa med ut på ett ''uppdrag''. Vi skulle kolla på den nyfödda sjölejon-bebisen på cirkus scott som är och uppträder i Falun just nu:) Den var supergullig!!! Och så intervjuade vi cirkusdirektören Robert Bronett. Han tyckte att jag hade jättefina glasögon:3 COOOOOLT!!!!! Med mig hade jag en jättesnäll tjej som hette Linn och en jättetrevlig fotograf som hette Daniel:) och sen var ju förstås alla jättetrevliga:) Kolla in på dt.se och kolla om ni hittar nåt:) eller falukuriren imorrn. Så jag har varit där heeela dagen. Igår var jag och Emma å shoppa på kupolen:) Hon ska flytta om några veckor så vi ville hitta på något. Lägger upp bilder på mina fynd senare. Nu ska jag kolla på polisskolan.

Kram

Killen på bilden är djurskötaren Patrick

Av Frida Essborg - 23 juli 2013 23:08

Tjaaaaa. Ligger och läser lite. Kan inte sova så jag läser en bok som heter ''VI <3 ONE DIRECTION'' #onedirectionbok märkte en liten kul sak, känns lite som att jag kommer sitta uppe och läsa boken hela natten , och på omslaget stod det ''TO KEEP YOU UP ALL NIGHT'' som också är en av one directions låtar:) Snacka om att jag kommer vara #UpAllNight :) ;) Idag har jag iallafall varit med Bella fast jag skulle vara med Emma och shoppa men hon mådde illa idag så vi fick ställa in:( Jag och Bella spelade MONOPOL med Sara och Emilia och jag å Bella vann:) (VI KÖRDE I LAG) Nu ska jag fortsätta läsa:)

Natti bloggen

Av Frida Essborg - 21 juli 2013 23:46

Hejsvejs! Är supernöjd efter helgens friidrottstävling i Gävle:D Vi åkte dit på fredagen och sov över med husvagnen med två andra familjer från klubben. Sen på lördagen tävlade jag i Höjdhopp, Kula och 60meter Häck. Sen på kvälkdn smet barna in på arenan på kvällen när det var låst och spelade fotboll:) Vi lekte också kurragöma med ett par andra barn från Säters IF. Då träffade vi ett par dryga 14:åringar som retades och sen blev det nåt slags krig (på skoj). Vi grillade marshmallows och lekte ännu mer. Sen tävlade vi igen idag, och jag tävlade i 60meter, Boll och Längdhopp. Kommer att skriva resultaten i ett annat inlägg. Men dwn här veckan måste jag ladda om och göra mig redo för tävling i Leksand i helgen:) Nu måste jag sova.

Natti och Kram

Bild från höjdhoppet på höjden1.10:) *Stolt:')*

Av Frida Essborg - 19 juli 2013 20:59

Hej hej! Sitter och bloggar när jag har chansen, min bästis som ääääntligen kommit hem från Mallis tyckte att jag inte bloggat på ett tag så här har du Anna;) Imorgon och på söndag är det friidrottstävling i Valbo-Gävle och familjerna från klubben sover över i husvagn på parkeringen utanför arenan:) Vi har det så mysigt så:) Nu måste jag gå ut till de andra och va trevlig:) Kort blev det.

Kram Frida

Av Frida Essborg - 16 juli 2013 16:25

Sorry om jag inte skrivit på ett tag men vi har haft dålig internet på campingarna vi vart på. Nu sitter vi på en färja med husvagn påväg till en ny camping i Gräsö:-) Igår badade vi på stranden och mitt i vattnet fanns det små öar man kunde simma till. Sen hade Hanna och Elsa ett bröllop (på låtsas) och de hade en varsin bukett och prckiga klänningar och blomskor. Elsas mamma Linda var präst och jag filmade och fotade spektaklet. På den campingen vi var på fanns det en jättestor sten som jag Sara och Anton satt och lekte nån fantasy värld på där vi hade magi och vapen på. Jag gjorde en jättefin (tycker jag) pilbåge av en pinne och gaffatejp:-)


Lägger upp bilder från brölloppet när jag har tid, alla bilder finns på mammas mobil.

Kram Frida

Några bilder från campingarna vi vart på

Av Frida Essborg - 12 juli 2013 13:56

Hej hej! Ligger och solar utanför husvagnen. Har byggt sandslott och badat nere vid stranden:) Det var ganska kallt i vattnet men det gick iallafall att bada:) Har också hittat massa fina stenar, som jag ska måla på sen när vi kommer hem:) Igår var vi ju på en husvisnig på ett hus som vi var sugna på att bygga. Det var ett suuuuperfint hus!!! De som bodde i huset vi kollade på hade 2 hundar, en som hette Nikita och en hundvalp som jag inte vet vad den hette. Alla barn lekte jättemycket med hundvalpen, den var superduper söt!<3 När skulle åka slickade hundvalpen mig på handen:)<3 Snart ska vi bada igen, det är skitvarmt ute.

Kram Frida

PS. BILDERNA VISAR INTE ALLA STENAR HAR ÖVER 50ST!!!

Hittade en jättecool pinne som hade massa mönster i sig

Hittade en sten som såg ut som en bit av ett krossat hjärta

Av Frida Essborg - 11 juli 2013 12:56

Hej alla! Sitter i bilen på väg till Gävle. Vi ska på en husvisning där. Vi funderar på att bygga nytt. Har skiiiittråkigt i bilen:/ Men vi är nog snart framme. Idag det supervarmt! Så vi ska nog bada i sjön:) Sen ska vi nog inte göra nåt speciellt. Innan vi åkte körde jag och Sara OTHELLO. Jag var svart och hon vit. Vi har typ kört hälften och jag leder!! TJOOHOO!!!!

Hannas min när hon ser en brun banan:S

Nu är vi framme, så jag måste sluta.

Puzziz

Av Frida Essborg - 10 juli 2013 18:38

Hellue igen! Nu är vi framme på campingen! Sitter och fikar framför filmen MODIG med Anton, Elsa, Sara och Hanna! Den är ju superbra!:) Tidigare var jag, Sara och Anton i lekparken och körde hopptävling på gungorna och sen blev vi jagade av Hanna och Elsa.

Puss

Presentation


Hej! Jag heter Frida och är en 11 årig Tjej från Dalarna.Jag friidrottar i Kvarnsvedens Friidrott och älskar Japan. Jag har diagnosen ASTMA och är också allergisk mot det mesta. Jag bloggar om min vardag och mina tankar. KRAM FRIDA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Har du en idol eller förebild?
 Ja, en sport idol/förebild.
 Ja,en artist som idol/förebild.
 Ja, en familjemedlem som idol/förebild
 Nej, ingen särskild

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards