Mitt liv, mina tankar, min blogg....

Alla inlägg under maj 2013

Av Frida Essborg - 29 maj 2013 11:02

Hej! Jag hade tänkt att börja med att ha någonting som hette ''Hissa och Dissa''. Tänker mig en hiss och en diss i veckan. De som lyssnar på RixMorgonZoo vet nog vad det är. Man tar något som man tycker är bra, och nåt som man tycker är dåligt. Jag kommer ta aktuella saker från mitt liv för det mesta. Och så hissar man det som är bra och dissar det som är dåligt! :) Tänkte börja nu,

 


Den här veckan vill jag DISSA: När man inte får bollen av killarna när man spelar fotboll i skolan! Jag får typ aldrig bollen när vi spelar fotboll med killarna i skolan. Bara för att vi är tjejer betyder det väl inte att vi är sämre! Eller!? Kommentera om du håller med.



Den här veckan vill jag HISSA: Aprikosa sommarplagg. Jag ÄÄÄÄÄÄLSKAR färgen aprikos och tycker att det är super sött på fina kjolar eller söta toppar. STOOOR HISS:D


Det var veckans HISS och DISS, kommer nya HISSAR och DISSAR varje vecka.


PUSS&KRAM

Av Frida Essborg - 29 maj 2013 10:31

Halloj! Ja, just nu sitter jag hemma själv. Stannade hemma från skolan idag. Är lite förkyld och det är HEEEEEMSKT med min pollenallergi.     Så jag stannade hemma och vilade upp mig för vi har en ''TRIATHLONDAG'' imorgon i skolan. *stavning* Igår hade vi idrott på skolan och vi körde fotboll och mitt lag vann  Och så hade vi en sommarfest för klassen. En fest då alla elever i klassen med familjer samlas och leker lekar och fikar. Vi körde ''FREESBEE'' brännboll *stavning igen*. Det är som vanlig brännboll fast man kastar en freesbee istället. Idag fyller mammsen 39 år!!     Nästa år blir det nog speciella födelsedagar för syrran fyller 10 nästa år, Morfar fyller 70 (tror jag) Mamma och Pappa 40 och min morbror 50 (tror jag). Själv fyller jag 12 nästa år. Men snart fyller jag 11  I måndags hade jag det där provet jag pluggat så mycket till. Jag var skiiiiiiit nervös. Men jag klarade det nog galant! (tror jag). Vi har inte fått våra provresultat än. Det känns som man har 1.000 prov när skolan snart slutar. Nu måste jag städe mitt rum lite. Annars blir mamma tokig när hon kommer hem!


Puss gullisar  

Av Frida Essborg - 26 maj 2013 16:32

Hallå! Idag är det morsdag! Själv gav jag mamma choklad och en bild som jag målat. Nu åker hem från mormor och morfar efter att mamma och pappa har hjälpt till med att lägga nytt tak där. Jag syrran och vår kusin har spelat fotboll och vi hade skor som mål. Min syster tog min treåriga systers fin sko som ena målet och mormor och morfar har en automatisk gräsklippare som åt upp skon. Resultatet blev 3-3 plus en halvtrasig sko. (om du läser detta mamma så var det inte meningen) Hos mig har det varit suuuuupervarmt. Imorgon har jag NO prov i teknik! Är supernervös vet inte alls hur det kommer gå. Önska mig lycka till!
Puss på er

Av Frida Essborg - 24 maj 2013 16:06

Märkte att jag inte skrivit på länge.... Sorry för det. Jag har haft JÄÄÄÄÄÄTTE mycket att göra. Känns som man får dubbelt så mycket läxor de sista veckorna innan lovet. Idag har jag haft läxprov i engelska. Jag kan beskriva det med tre ord, drygt och svårt. Nu sitter jag och pysslar med bästisen. (jag bloggar medans hon skriver morsdag kort) ;) Sen hade jag och mammsen tänkt att gå på kupolen:) Vi ska på bikinijakt. Vi ska leta efter sommarens bikinis. Nu måste jag skälla ut min syster för att hon drygar sig:)
Puss

Av Frida Essborg - 18 maj 2013 23:00

Just nu sitter jag i soffan och myser framför eurovision med glass och jordgubbar. Nu känns det verkligen som sommaren har kommit! Jag tycker själv inte att det har varit särskilt bra bidrag hittills förutom Robin och Danmark och Norge och Irlands bidrag. Kommentera gärna vilken som var din favorit:) Eftersom det är eurovision har jag målat min syster med ansiktsfärg.En fjäril på ena kinden och och och "WeAreOne" på andra kinden. Idag hittade jag Gina Dirawi på kik och skrev ett litet meddelade och fick svar! Det kanske inte låter så sannolikt med det är SANT ! Aja, a en fortsatt trevlig kväll. Puss&Kram

Av Frida Essborg - 18 maj 2013 23:00

Just nu sitter jag i soffan och myser framför eurovision med glass och jordgubbar. Nu känns det verkligen som sommaren har kommit! Jag tycker själv inte att det har varit särskilt bra bidrag hittills förutom Robin och Danmark och Norge och Irlands bidrag. Kommentera gärna vilken som var din favorit:) Eftersom det är eurovision har jag målat min syster med ansiktsfärg.En fjäril på ena kinden och och och "WeAreOne" på andra kinden. Idag hittade jag Gina Dirawi på kik och skrev ett litet meddelade och fick svar! Det kanske inte låter så sannolikt med det är SANT ! Aja, a en fortsatt trevlig kväll. Puss&Kram

Av Frida Essborg - 16 maj 2013 16:00

Ja nu är jag tillbaka igen! Massa läxor:/ hmmmmmmmmmmm..... Ganska tråkigt. Måste plugga till ett teknikprov. Idag jarl det varit väldigt varm och skönt. Vi hade utegympa och vi körde brännboll . Mitt lag förlorade men det andra laget fuskade>:( Men men. Senare ska jag på träning. Kanske inte så intressant. Måste plugga.
Puuuuuuuss

Av Frida Essborg - 16 maj 2013 07:50

Jo just nu sitter jag och blogga framför frukosten. Lite stressigt man jag var bara tvungen att blogga för er skull<3 Jag ska cykla med bäzzan till skolan om typ 10minuter!!!! Så jag skriver kanske i eftermiddag om min dag. Kanske......
Pussssssss/Frida

Presentation


Hej! Jag heter Frida och är en 11 årig Tjej från Dalarna.Jag friidrottar i Kvarnsvedens Friidrott och älskar Japan. Jag har diagnosen ASTMA och är också allergisk mot det mesta. Jag bloggar om min vardag och mina tankar. KRAM FRIDA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Har du en idol eller förebild?
 Ja, en sport idol/förebild.
 Ja,en artist som idol/förebild.
 Ja, en familjemedlem som idol/förebild
 Nej, ingen särskild

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards